Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Obiettivi del corso

L’IA (Intelligenza artificiale) sta rivoluzionando il modo di fare marketing.

La semplicità con cui le applicazioni di IA elaborano dati e creano contenuti ci offre opportunità incredibili e ci mette davanti a nuove stimolanti sfide.

Questo corso spiega come usare in modo semplice l’AI per migliorare il proprio
Marketing:

  • usando l’IA nelle varie fasi del processo di marketing.
  • sperimentando direttamente alcuni dei tool più noti di IA, come ChatGPT..
  • applicando l’IA a diversi tipi di contenuti multimediali.

Programma del corso

Introduzione all’IA

  • Cos’è l’AI (Intelligenza Artificiale) e Glossario di base.
  • L’importanza del prompt/comando: le diverse tipologie.
  • Le principali categorie di AI che possiamo usare.

Alcuni tool di Intelligenza Artificiale a confronto

  • ChatGPT: cos’è e perché sta avendo questo successo.
  • AI Chat di Bing: cos’è, come funziona, perché è utile.
  • AI di Notion: cos’è, come funziona e perché è utile.

Impostare una strategia di Marketing usando l’IA

  • Idee per il posizionamento e l’identità aziendale.
  • Come fare ricerche di mercato, come targettizzare e creare buyer persona con l’IA.

Dalla strategia ai contenuti, con l’IA

  • Dal piano editoriale alle rubriche.
  • Generare idee e argomenti usando l’IA.
  • Variazioni sul tema: post informativi, tutorial, domande e risposte ecc…

l’IA a supporto del Copywriting

  • Le basi: titoli, sottotitoli, ganci, CTA hashtag, variazioni di stile, ecc…
  • l’IA e gli schemi di marketing: BAB, PAS, AIDA ecc…
  • l’IA per adattare i contenuti ai vari canali web: articoli del blog, post social ed EMail.

l’IA per la creazione di contenuti multimediali, immagini, audio e video

  • Le principali app di AI per creare di contenuti visuali: Midjourney, Dall-E, Canva ecc.
  • Altre app utili per creare video (Es. Runway), musica (Suno.AI) ed altri.